Regn.

 
 
Idag skulle jag ut och lamna CV'n men det oser verkligen ner, och det ar svinkallt.
Sa jag har pluggat lite sa ska jag testa pa Zumba for forsta gangen om 1,5 timme, hoppas det ar sa kul som alla sager :)
Jag har forsokt ta tag i traningen mer och mer, korde cardio igar och det ar faktiskt skont att komma igang igen, sa ska verkligen forsoka halla kvar den motivationen haha.
 
Idag hade vi ett prov pa Semiology, da man analyserar en bild och varfor bilden ar tagen, vinkel osv.
Sa forst borjar man med "Denotation" sa bilden vi fick var av 1 pilot sedan 2 aidworkers i bakgrunden och en annan pilot i en helicopter. 
Sa det man gor helt enkelt ar att forst besrkiva bilden i minsta detalj, sedan ga fran vanster sida till hoger sida.
Sa tex. "Subject 1, ser ut att vara en man, har pa sig hjalm med visir, vast med manga fickor, vad det ser ut som en ryggsack, ser ut som en fallskarm, han bar 1 svart vaska, klocka, vansterarm ar uppkavlad osv." Det tar verkligen sjukt lang tid att beskriva allt man ser utan att forutsatta vad det ar, sa tex fick man inte skriva att det var en pilot utan en man med den och den utstyrseln. 
Sen gar man in i detalj om vilken vinkel bilden var tagen fran, perspektiv, varfor den var tagen pa det sattet.
Kanslor, vad man kanner nar man ser bilden, vad dem gor osv.
 
Sa nu kanner jag mig helt slut i huvudet, detta prov tog ca 3h att skriva.
 
Sen eftersom det bara ar 4 veckor kvar pa den har terminen sa har vi sinnesjukt mycket att gora! gaah orkar inte! Report B, Group assignment, Marketing plan, negotiation roleplay/essay, final essay, media law and ethics test, marketing test: rakna ut net profit/gross profit.... jag.dor.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0