Selfish or self satisfaction?

Jag har ofta tänkt och diskuterat anledningen till att man väljer att flytta utomlands.

Många gånger kommer order "självisk" upp i sådana diskussioner då jag ofta pratat med antingen bekanta eller internationella expats som även dem har valt att flytta långt hemifrån.

Men jag måste ändå lägga tyngden på att det inte handlar om det. Jag flyr inte från något hemskt, jag hade en barndom som du i princip kan läsa om i vilken Astrid Lindgren bok som helst.
Alla som känner mig vet hur nära jag är med min släkt och familj.
Även mina underbara vänner!
Det är verkligen inte så att jag på något sätt väljer att lämna någon.

Det är bara så att när jag först flyttade hit 2010 så hade jag inga förväntningar, vi tänkte ta allt som det kommer.
Skulle flyttat till Kanada till och med men det här landet drar mig tillbaka.

Jag känner mig så oerhört hemma här. När jag sitter på tåget till skolan över harbour bridge och opera huset så känns det sjukt mycket bättre än att ta blåa från sumpan till stadshagen. Missförstå mig rätt, det är inget fel på Stockholm jag älskar det, det är en fantastiskt fin stad men jag känner mig inte hemma där på samma sätt.

Även känslan av att bo i en stad där du är anonym, du kan springa in i människor här och där men det är på ett helt annat sätt.

Det ända jag hare önskat är först och främst att min familj, släkt och vänner flyttat hit.
Men eftersom det är högst orimligt så hade jag önskat att det varit lite närmre :)

Men jag tycker ändå att jag lyckats komma hem ganska mycket under dem 3 åren jag bott här.
Och jag önskar innerligt att ni någon gång kommer ner hit, och upplever det här underbara landet ni med :)


Kommentarer
Postat av: le kask

<3<3<3<3<3<3

2013-02-16 @ 12:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0